דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בין הבריאה לגיליוטינה 

מאת    [ 27/09/2006 ]

מילים במאמר: 703   [ נצפה 3052 פעמים ]

מאז ראשית האנושות, בנני אנוש חיפשו דרכים להקל על חייהם. תחילה היו אלה הכלים הפרימיטיביים אשר עזרו לצוד חיות ולהוריד פירות מהעצים. הכלים אומנם הקלו מאוד על החיים, אך הם שינו גם תפיסת העולם, שלמי שאין כלים, הוא נחות הרבה יותר. ואומנם הכלים הפכו במהרה לכלי השמדה, בקרב על טריטוריית המחייה... והקרב עודו לא תם.

אין צורך לחזור על דפי ההיסטוריה מלאים בחידושים טכנולוגיים, שנועדו לקדם מדע ובפועל שימשו להשמדה המונית. להבים של קציר הפכו לחרבות וחומרי הנפץ, שנועדו מלבנייה הפכו לפצצות משמידות אדם. אין כלי אחד, שלא הומצא למטרת נוחות האדם, שלא הפך לנשק. אך הייתי רוצה להתמקד דווקא בנשק אחד, ששינה את סדר העדיפויות של אדם, - הגיליוטינה.

מיותר לציין, שכאשר נוצרה הגיליוטינה... היא נוצרה כדי לתקן שחיתות שלטונית, שלא שונה בימינו. אך בדרכה הברברית, היא הפרידה ראשים גם לאלה, שהיו אמורים לתקן את החברה ולהביאה לדרך הישרה. המשכילים של אותם הימים, הרופאים, המורים והמדענים, שרק בגלל יכולתם הכלכלית השתייכו להגדרת האצולה המושחתת, הוצאו באכזריות להורג. אין פלא, שמי שהמציא את הכלי, מצא את מותו בהעזתה האדיבה של המצאתו. הדבר חזר על עצמו בכל מהפכה. רוסיה, סין, קובה, אפגניסטן, אירן ועוד...

אך הגיליוטינה סימנה את המהפך במחשבה. מרגע זה קודם יצרו את הנשק להשמדה ורק אחר כך התאימו אותו לצרכים של החברה האזרחית. כך הפכה הגיליוטינה, למכונת תעשייה העוזרת לאדם. לא משנה עד כמה השתכלל מאז הנשק, הוא קודם תוכנן להרוג. כלי טייס, שהטילו פצצות - העבירו נוסעים מעבר לאוקיינוסים, ירי התותחים, שכתשו את האויב הפכו לסמל של כבוד ולהברחת הציפורים ממשקים או שדות התעופה. טילים, המאיימים - הטיסו אדם לחלל, ואותה אנרגיה האטומית שהחריבה את יפן, מספקת חשמל לצריכה ביתית. נשק כימי או ביולוגי הפך לעזרה בחקלאות או הרפואה. מלחמת ריגול ופיתוח שיטות העברת הנתונים, מקשרות את העולם הרשתות האינטרנט ויש יותר לוויני תקשורת המקדמות פרסומות מלוויני הריגול. רק דבר אחד לא השתנה... חמדנותו של האדם.

תחומי הציד של האדם הקדמון או אזורי ליקוט הפירות, לא היו גדולים והתאימו לגודל האוכלוסייה. עתה אם הגדלת איזור זה, גדל גם תאבונו והעין העקומה אל הדשא של השכן. תחילה לחמו ראש בראש. אך הבינו, שהדבר יקר וגם כואב. למה להילחם בנשק עם אפשר לשלוח שכיר חרב?
הביטו, איך חזר הגל גל לאחור לאותה הנקודה, בה הומצאה הגיליוטינה...! גם אז היה שלטון עשיר ומושחת, שניסה לשלוט בעזרת כספו ושכירי חרבו. עתה עושות זאת מעצמות על, המונעות על נשק להשמדה המונית ומעצמות הממון, - המחזיקות נכסים ודלק. אך למה לקחת דוגמאות כל כך גדולות.

בארץ למשל, שיטת הגיליוטינה לא פחות טובה. כאן גם העין העקומה על הדשש של השכן, עובדת שעות נוספות. אין אחד, שלא חלה במחלה זו, מהראש ועד הזנב... בעצם לא ממש. כאן שיטת "קח ותן", משתמשת בגיליוטינה נגד אלה שלא יכולים לתת, הזנב, -השכבות החלשות של החברה. לא צריכים להיות חכמים במיוחד לנתח את הכותרות בעיתונים על שחיתות השלטונית או על העוני הדל. מי שיכול לקחת מתחת לשולחן וגם לתת באותה השיטה מחמם טוב את הכיסאות, ומי שלא, - מופרט לצורך "ייעול המערכת" ומתן שירות טוב יותר לאזרח (או אולי "עז-רך"). איך זה קשור לגיליוטינה? - זוכרים את הממציא?! כאשר מורידים ראשים בלי לחשוב מי מסוגל למלא את מקומם מגיעים מתחת לגיליוטינה. ועם ישראל קרוב לשם מתמיד.

הפרטה לשם ייעול זה דבר טוב, כאשר הארגון החדש, מסוגל גם לתת שירות טוב יותר וגם לשמור על זכויות עובדיו, דווקא לשם מתן שירות טוב. כאשר מפריטים שירותים חיוניים, חייבים לוודא שמי שמקבל אותם לא רק לשם הרווח האישי ( בשיטת השתמש וזרוק), אלא יוכל לעמוד במבחן המציאות.
ראו איזה כשלים קרו לנו על חינוך, - הסינגפורים שאותם לימדנו צוחקים עלינו.הביטחון, - ארצות הברית מספקת לנו נשק לניסוי מטווח הברווזים, ואנו רוקדים לפי חליל... אך גם זה כבר שכחנו עקב חוסר ניסיון והתאמה של נבחרי העם.
בתעשייה? - הים יש עוד מפעל, חוץ ממפעל שמנצל את המוחות שלא ברח מהארץ? בכלכלה... כמה משפחות עברו את קו העוני, כדי שמדינות העולם יהיו מרוצות?!! ועתה...?
עתה הגיע שעתה של מערכת הבריאות. הפרטה של בריאות הנפש, בריאות התמידים... טיפות חלב...
האם מישהו מבין שעלות הריפוי עולה יותר יקר מעלות המניע?!! הרי מי שיכול לקחת כסף על טיפול, לא ישקיע כסף על מניעתו. ומה יקרה בלי מתן תרופות או חיסון לכול?!!!
למה עושים זאת? להוריד מחירים או להוריד עלויות העבדים!?
למה לשלם על משהו, כאשר מישהו אחר יכול לשלם זאת ומי שלא... ינתקו אותו ממכונת ההנשמה.

אל תמתינו לתור שלכם מתחת לגיליוטינה... דרשו זכותכם לחיים בריאים ומאושרים, עכשיו!





סופר, משורר וצייר. פעיל לקידום החינוך והבריאות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב